واتساپ آزمایش قابلیت جدید برای امکان پشتیبان‌گیری رمزنگاری‌شده از چت‌ها را در نسخه بتای اندرویدی خود آغاز کرده است.

به گزارش آسون تک به نقل از خبرگزاری ورج، هنگامی‌که از واتساپ استفاده می‌کنید، تمامی پیام‌ها به‌صورت سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) ارسال می‌شوند‌. این بدان‌معنا است که افراد سودجو به آن‌ها نمی‌توانند دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، اگر از چت‌های خود نسخه پشتیبانی در فضای ابری تهیه کنید، مقام‌ها می‌توانند با استفاده از حکم جست‌وجوی Google Drive یا iCloud، به داده‌هایتان دسترسی داشته باشند.

دراین‌میان، WABetaInfo قبلا گزارش داده بود که واتساپ مشغول کار روی فناوری جدیدی است که فایل پشتیبان کاربران را به‌صورت مستقل رمزگذاری می‌کند. گفته می‌شود چنین سیستمی در به‌روزرسانی نسخه‌ بتای (۲.۲۱.۱۵.۵) این پیام‌رسان در اندروید فعال شده است.

قابلیت مذکور می‌تواند از تاریخچه چت و فایل‌هایتان به‌صورت ایمن پشتیبان‌گیری کند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر رمزعبور خود را فراموش یا کلید بازیابی ۶۴ رقمی را گم کنید، اطلاعات برای همیشه از دسترستان خارج می‌شود و حتی خود واتساپ هم نمی‌تواند کمکی کند. اگر با چنین شرایطی مشکلی ندارید و می‌خواهید از این سیستم جدید استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید، عضوشدن در گروه بتای واتساپ است. البته اگر عجله ندارید، می‌توانید منتظر بمانید تا این قابلیت برای همه کاربران دردسترس قرار گیرد.

این سرویس متعلق به فیسبوک روی قابلیت‌های دیگری نیز کار می‌کند که می‌توان از آن‌ها به نسخه‌ای اشاره کرد که بدون نیازی به تلفن‌همراه در چندین دستگاه مختلف می‌تواند کار و ویژگی رمزنگاری سرتاسری را نیز حفظ کند. اگر در حال استفاده از واتساپ بتا هستید، نسخه خود را با دقت بررسی کنید؛ زیرا پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند آزمایش‌های رمزنگاری در حال گسترش است و افراد بیشتری را دربر می‌گیرد.

بازدیدها: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *